duminică, 28 octombrie 2007

Amintiri din copilarie

"Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc ..." ceva de genu tin eu minte ca incepea "Amintiri din copilarie" , povestea scrisa de Ion Creanga.Eh si nici eu nu stiu cum sunt altii dar eu cand ma gandesc la copilaria mea ma apuca nostalgia.Chiar discutam zilele astea cu Cosmin, un prieten de-al meu, despre copilarie. Ce frumos era cand nu aveam nici o grija pe lume, cand de dimineata pana seara jucam fotbal, tupu, tupu la badoagă, ţară, ţară vrem ostaşi.
Cand jucam fotbal aveam propriile noastre stadioane: Ghencea : o suprafata de joaca cu porti formate din 2 pomi pe fiecare parte, si alti 2 pomi in mijlocul terenului pe post de obstacole.Nu cred ca avea lungime mai mare de 10 metri si latime de 5 dar era terenul nostru prea scump si iubit cand jucam "acasa". Eh cand jucam in "deplasare", desi distanta de la un stadion la altu era de 50 de metri, jucam pe Dele Alpi : o suprafata de iarba langa calea ferata lunga de 15 metri si lata de vreo 3,5-4 metri.
Eh in timp stadionul Ghencea s-a transformat in depozit de materiale de constuctii ca se face mansarda iar stadionul Dele Alpi in benzinarie.
Mai aveam noi un teren adevarat al CFR-ului dar si acela a fost concesionat cu timpul si nu putem juca pe el :(.
Am mai crescut umpic si am inceput sa jucam lap tennis ... pana intr-o zi cand locul unde jucam s-a transformat intr-o parcare de masini (era si inainte de aia parcare numai ca nu erau atatea masini si puteam juca linistiti).
Asa ca tot ce ne-a mai ramas era un gard pe care stateam in fiecare seara sa ne odihnim si sa discutam. Acel gard a disparut si el ptr ca s-a facut un magazin.
Astfel am ramas fara solutii, fara locuri de intalnire si ne-am gandit sa facem o banca care dupa 1 luna jumate a fost taiata de niste oameni rai .
Eh hai ca am deviat umpic pana la prezent si sa trecem inapoi :D.
Cand eram mici aveam obiceiul ala tampit iarna si nu numai, sa mergem la garsoniere unde stau 90% batrani sa batem la usi si sa fugim , sa punem brad pe usha si sa pice bradu-n casa la om si cea mai tare poanta sa legam 2 usi una de alta si sa sunam deodata :)).Mai fugeau moshii dupa noi dar nu ne prindeau (hehehe).Tot iarna mergeam la sanie pe dealurile din apropiere care acuma in proportie de 95% sunt inpracticabile ptr sportul acesta de iarna :(.
Primavara cand venea ne scoteam din debara tubermanele, le reconditionam , mai adaugam cateva elemente si incepeam sa rupem caietele de anii trecuti sa ne facem gloantze :> si-apoi faceam echipe luptandu-ne de cand veneam de la scoala pana seara cand trebuia sa fim acasa intre noi.
Eh vara 8-> ....vara era superba in copilarie :D... eram in vacanta, dormeam pana la cat vroiam, stateam seara cat vroiam, jucam "tupu" si "tupu la badoagă" noptile iar zilele ne luptam cu pistoale cu apa, super-lichidatore si negresit pungile cu apa aruncate de la geam :)) .
Toamna incepeam scoala ... se sfarsea vacanta de vara si-o luam de la capat :D
Eu zic ca nimic nu se compara cu copilaria, pentru ca atunci n-am avut nici o grija, nici o obligatie si totul era roz.
Azi plang, maine poate rad
Nimic nu-i un capat de ţară,
Indiferent de anotimp
Tinereţea-i o vacanţă de vară

6 comentarii:

Radu spunea...

Ff tare articolu prunc, GG pt. el ! :) Si e foarte adevarat, ar mai fi muuulte de povestit, dar mna, "tineretea`i o vacanta de vara!" :<

Anonim spunea...

oai de pm..... :) fain era mah...pula mea toate se schimba...ampulea....as da timpu inapoi..macar la liceu sa fiu...si asa sa fie toata viatza :) iarna petarde si vara pungi cu apa :))

Anonim spunea...

rupa dracu pula-n aia de la nova...de la MOL....si bineinteles firma pulii de pe ghencea...o perioada ...de mi da lacrimile aci cata asa bine ai scris :X

iNm spunea...

ehhh fiecare are amintiri frumoase din copilarie si fiecare ar dorii a revina la ce a fost darasta e , viata merge inainte.Btw sefu frumos articolul :)

Anonim spunea...

de cand m-am mutat la casa nu am mai pupat eu distractiile de pe vremea cand stateam la bloc.. tin minte cand mergeam vara la fotbal, in fiecare zi, la CFR.. jucam hotii si politistii ore intregi, prin tot cartierul, carti la bancuta "faimoasa" de pe Flamarion :( dar nu-mi pare totusi rau.. asa m-am apucat de net, de CS, am boschetat ani de zile prin cluburi de net (si acolo distractii cu longnoght-uri la greu) si asa v-am cunoscut pe voi :)

gg sefu.. e bine uneori sa-mi amintesc de copilarie..

Anonim spunea...

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!